Semerkant şehrinde bulunan İpek Yolu Uluslararası Turizm ve Kültür Üniversitesinin yüksek lisans programlarına Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan adaylar için 5 tane burslu kontenjan tahsis edilmiştir.
Başvurusu olumlu değerlendirilenlere her yıl Özbekistan'a geliş ve gidiş için tek seferlik ekonomi sınıfı uçak bileti, eğitim süresi boyunca aylık 500 ABD Doları burs, barınma masrafları için aylık 100 ABD Doları barınma desteği verilecektir. Ayrıca yılda iki kez Özbekistan'ın antik kentlerini ziyareti için her bursiyere 100 ABD Doları destek verilecektir.
Adaylar Turizmde Lojistik, Turizm, Müzecilik, Kültürel Miras Eserlerinin Korunması ve Restorasyonu, Kültürel Mirasın Yönetimi, Yaratıcı Endüstri ve Arkeoloji yüksek lisans programlarına başvurabileceklerdir.
Başvuru için gereken belgeler:
1. Kimlik belgesi (pasaport/kimlik kartı);
2. Lisans diploması;
3. Fotoğraf3x4;
4. Başvuru sahibinin özgeçmişi (irtibat için başvuru sahibinin iletişim bilgileri ve e-posta adresi);
5. Dil yeterlilik belgesi (IELTS 6, CEFR B2, TOEFL 1BM 72 puanı); (Başvuru sahibi üniversite eğitimini İngilizce olarak tamamlamışsa dil yeterlilik belgesi istenmez)
6. Kompozisyon ("ŞİÖ ülkelerinin turizminin gelişimine katkıda bulunmak" konulu mezuniyet sonrası planlar, 1-1,5 sayfa).
Not: Başvuru sahiplerinin yukarıda belirtilen belgelerin elektronik kopyalarını kabul ofisinin web sitesine http://admissions.univ-silkroad.uz 15 Ağustos 2024 tarihine kadar yüklemeleri gerekmektedir.
Adaylar daha detaylı bilgiye linkte yer alan burs rehberinden ulaşabilirler.
Yayın Tarihi: 30.07.2024