Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim On Yılı Sonuç Raporu
Dışişleri Bakanlığı’ndan alınan yazıda, BM Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim On Yılı (Decade of Education for Sustainable Development-DESD) (2005-2014) sonuç raporunun http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002301/230171e.pdf, raporun özetinin ise http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002303/230302e.pdf adreslerinde yayınlandığı belirtilmektedir.
Raporda, On Yıla ilişkin yer verilen on tespit aşağıda maruzdur.
· Giderek artan sayıda ülke, ulusal eğitim sisteminde sürdürülebilirlik konularına yer vermeye başlamıştır.
· Sürdürülebilir kalkınma gündemleriyle eğitim gündemleri birbirleriyle örtüşmektedir.
· Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim (ESD) stratejilerinin uygulamaya konulmasında siyasi liderlik önemli rol oynamaktadır.
· On Yıl, farklı paydaşlar arasında ortaklıklar kurulmasının önemini pekiştirmiştir.
· ESD´nin uygulanması yerel seviyede katılımı artırmıştır.
· ESD, eğitim kurumlarında artan bir şekilde kurumsal olarak uygulanmaya başlamıştır.
· ESD, pedagojik uygulamaların katılımcı ve öğrenicilerin katkısıyla gelişen niteliğini güçlendirmektedir.
· ESD her seviyedeki örgün eğitime güçlenen bir şekilde entegre edilmektedir.
· Sürdürülebilir kalkınma hakkında günlük hayatta, aile içinde ve bireysel olarak bilinçlenme seviyesi giderek artmakta ve bu gelişme toplumlara somut kazanımlar sağlamaktadır.
· Mesleki ve teknik eğitimdeki ilerlemeler, sürdürülebilir kalkınma bilincine olumlu katkıda bulunmaktadır.
Raporda ayrıca, olumlu gelişmelerin yanı sıra, ESD´nin tam potansiyelinin gerçekleştirilmesinde halen bazı zorlukların bulunduğu; eğitim ve sürdürülebilir kalkınma sektörleri arasındaki uyumun artırılmasına, güçlü siyasi destek sağlanmasını teminen ESD´nin daha kurumsal hale getirilmesine, ESD iyi uygulamalarının etkinliğinin artırılması ve bunun kanıtlanması için daha fazla araştırma, yenilik, izleme ve değerlendirme faaliyetine ihtiyaç duyulduğu kaydedilmektedir.
Rapora ulaşmak için tıklayınız.