Bakanımız Sayın Yusuf Tekin, 40 yıl aradan sonra ilk kez UNESCO Genel Merkezi Paris dışında Özbekistan'ın Semerkant şehrinde düzenlenen UNESCO 43. Genel Konferansı'na katılım sağladı. Sayın Bakanımız, 31 Kasım 2025 tarihinde UNESCO 43. Genel Konferansı kapsamında düzenlenen "Bugünü Öğrenmek, Yarını Şekillendirmek: Değişen Bir Dünya İçin Beceriler" temalı Eğitim Bakanları Oturumu'na katılarak burada bir konuşma yaptı.Konuşmasında ülkemizin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde, eğitimde dönüşüm politikalarını, dijitalleşme süreçlerini ve sürdürülebilir eğitim vizyonunu anlattı.
Bakanımız Sayın Yusuf Tekin, 01 Kasım 2025 tarihinde UNESCO 43. Genel Konferansı Genel Politika Oturumuna katılarak Dünya Türk Dili Ailesi Gününün ilan şafağında ülkemiz ulusal beyanını Türkçe olarak sundu. Konuşmasında UNESCO'nun 80. kuruluş yıl dönümünü kutlayan Bakan Tekin, UNESCO'nun barış, adalet, insan hakları ve demokrasiye katkı misyonuna Türkiye'nin tam destek verdiğini ifade etti. Gazze'de yaşanan insani krize dikkat çekerek, UNESCO'nun daha güçlü bir tavır alması gerektiğini vurguladı ve Türkiye'nin Gazze'ye desteğinin süreceğini açıkladı. Tekin, konuşmasını Türkiye'nin 2025-2029 dönemi UNESCO Yürütme Kurulu adaylığına destek çağrısıyla tamamladı.
Söz konusu ziyaret kapsamında ikili görüşmeler gerçekleştirilmiş olup Bakanımız Sayın Yusuf TEKİN 31 Ekim 2025 tarihinde ilk olarak İran Bilim, Araştırma ve Teknoloji Bakanı Simaei Sarraf ile bir araya geldi. Ardından Pakistan Eğitim ve Mesleki Eğitim Devlet Bakanı WajihaQamar ile gerçekleştirilen görüşmede mesleki ve teknik eğitim alanında ortak projeler üzerinde görüş alışverişinde bulunuldu. Akabinde Kırgızistan Eğitim Bakanı Dogdurkul Kendirbaevaile yapılan görüşmede eğitimde ortak çalışma alanları hakkında fikir alışverişi yapıldı.
1 Kasım 2025 tarihinde Bakanımız Sayın Yusuf Tekin ile Özbekistan Okul Öncesi ve Okul Eğitimi Bakanı Ezazhan Karimova tarafından Türkiye ve Özbekistan arasında eğitim alanındaki ilişkileri güçlendirmek amacıyla Eğitim İş Birliği Protokolü imzalandı.

					














