Page 5 - Dünyanın Eğitim Gündemi - 67
P. 5

Eğitim Profesörü Zierer, eğitim politikasında “dijitalleşme çılgınlığı” konusunda uyardı









                               Bu  konuda  yapılan  bir  çalışma  da  Dortmund  Teknik  Üniversitesi  Okul  Gelişimi
                                Araştırma  Enstitüsü'nden  (IFS)  geldi.  Federal  Eğitim  Bakanlığı  ve  Eğitim  Bakanları
                                    Konferansı tarafından finanse edilen ülke çapındaki bir çalışmada, 252 okuldan
                                        4611  dördüncü  sınıf  öğrencisinin  kelime  dağarcığı  ve  okuma  davranışları

                                           incelenmiştir.  Çalışma  sadece  okulda  kitap  kullanımını  incelemekle
                                              kalmadı; aynı zamanda sınıf dışında okumayı da analiz etti. Araştırma
                                                 sonucunda, nadiren kitap okuyan ve sıklıkla dijital cihazlar kullanan
                                                   çocukların  kelime  dağarcığı  konusunda  desteğe  en  çok  ihtiyaç
                                                     duyan çocuklar olduğu görülüyor.

                                                             Dijital medyanın sınıfta faydalı kullanımı, "Dijital Okul

                                                         2020"  denemesinin  bir  parçası  olarak  2017'den  bu  yana
                                                          birkaç yıl boyunca Bavyera'daki pilot okullarda araştırıldı.
                                                          Örneğin,  yazmayı  öğrenmeye  ilişkin  nihai  raporda,  ilgili
                                                           bir  uygulamaya  sahip  bir  tabletin,  kelime  ve  harflerde
                                                            sallanma gibi motor becerilerin uygulanmasına yardımcı

                                                            olabileceği  belirtiliyor.  Ancak  bu,  çizgili  defterden
                                                            uzaklaşma  anlamına  gelmiyor.  Raporda,  "Kısmen  ince
                                                            motor  ve  bilişsel  becerilerin  gelişimi  nedeniyle  ilkokulda
                                                            kâğıt  üzerine  elle  yazmayı  öğrenme  ihtiyacı  konusunda
                                                            şüphe yok." deniyor.


                                                                Zierer  ayrıca  alıştırma  kitaplarını  tabletlerle
                                                          değiştirmeyi  de  pek  düşünmüyor  ve  ABD'de  yapılan  bir
                                                         başka araştırmaya atıfta bulunuyor:

                                                       Z
                                                               ierer,  okullarda  tablet  kullanımının  yaygınlaşmasının

                                                               çocuklara  yarardan  çok  zarar  getireceği  uyarısında
                                                               bulunuyor. Ona göre, politikacılar dikkatlerini eğitim
                                                  politikasının  temel  sorunlarına  çevirmeli  ve  öğretmen  açığını
                                               gidermek,  öğretmenlerin  çalışma  koşullarını  iyileştirmek  için  etkili
                                             önlemler  almak,  ebeveyn  işbirliğini  yoğunlaştırmak  ve  hepsinden
                                          önemlisi  ilkokul  çocuklarının  öğrenme  eksikliklerini  sistematik  olarak
                                      ortadan kaldırmak çok daha mantıklı olacaktır.


                                                                             Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.

                                                                                           Çevirmen:  Gonca ONAL





                                             Dünyanın Eğitim Gündemi                                                 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10