Page 9 - Dünyanın Eğitim Gündemi - 67
P. 9

ile  “Sonrasında öğretmeni daha iyi dinliyorum.”







      Daha huzurlu bir okul ortamı.


     Her öğretmen etkinliği planlamak istediği zamana kendi karar veriyor. GFE etkinliğini yöneten okul öğretmeni
     Céline, yüzünde bir gülümsemeyle şöyle açıklıyor: “Sabah 8.30'da gelerek güne etkinliklerle başlamalarını tercih
     ederim. Daha  uyanık  ve  öğrenmeye  daha  açık  oluyorlar,  ayrıca  yaptırmak  istedikleri  etkinlikleri  hayal  etmek  ve
     gerçekleştirmek de herkesin kendisine kalmıştır.’’ Elsa Ugolini, "Sınırlı bir süre içinde okul çevresinde geziye çıkmak,
                      yakan top veya Amerikan futbolu oynamak ya da merdivenleri en hızlı ve sessizce tırmanan sınıf
                                yarışması yapmak da etkinlik olarak tercih edilebilir." diye açıklıyor.

                                                    Etkinlik sonu daha sakin ve daha odaklanmış öğrenciler.
                                                   Onlara  bakıldığında  başka  bir  gerçek  göze  çarpıyor:  Pek  çok
                                                      kurumda olanın tersine, kızlar erkeklerle oynuyor. Kızlara göre
                                                         olan  hiçbir  etkinlik,  erkek  çocuklar  tarafından  bir  kenara
                                                            bırakılmıyor  ya  da  erkek  işi  sayılan  etkinliklerden  de
                                                              kızlar  geri  durmuyor.  Elsa  Ugolini  gülerek    ekliyor:
                                                                "Örneğin,  başlangıçta  ip  atlamayan  erkek  çocukları
                                                                  artık ip atlıyorlar."
                                                                   Öğretmenler de bu konuda hem fikir. Öğretmen
                                                                    Manon: "Temel konuları ele alma konusunda daha
                                                                    iyi  bir  konumda  olan  öğrencilerin  odaklanması
                                                                     üzerinde  gerçek  bir  etkiye  sahiptir."  diye
                                                                     düşünüyor;  Küçük  Imane  da  bunu  doğruluyor:
                                                                     “Etkinlikten sonra öğretmeni daha fazla dinlemek
                                                                    istiyorum. Bu benim isteğimi artırıyor.” diyor.

                                                                   Etkinlik süresinde gevşeyip rahatlıyorlar.
                                                                  Bu  fiziksel  etkinlikler  öğrenciler  için  gerçek  bir
                                                                temiz hava alma fırsatı oluşturmaktadır. Çocukların
                                                              ders  dışı  etkinliklere  erişimi  her  zaman  mümkün
                                                            olmamaktadır.  Bu  etkinliklerde  gevşeyip  rahatlıyorlar.
                                                          Yakın  bir  zamanda  öğrenciler  GFE  sırasında  seçkin  bir
                                                      konuğu  ağırladılar:  Yetenekli  masa  tenisi  oyuncusu  Camille
                                                   Lutz ile birkaç atış imkânı buldular. Bu onlar için ilham verici bir
                                              spor başarısı örneği olmuştur.
                                                 ğretmenler,  hareket  etmenin  önemini  çocukların  daha  fazla
                                                 anlamaları  için  örnek  olarak  öncülük  ediyorlar:  "Okul  asansörünü
                                         Ö  değil merdivenleri kullanıyoruz." diyor Manon. “Hatta müdürün spor
     ayakkabılarını  giyerek  öğrencileriyle  birkaç  basket  atmaya  geldiği  bile  oluyor.  Bu  bir  dinamizm  yaratıyor  ve
     ilişkilerimizi değiştiriyor." diye vurguluyor.
                                                                              Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.

                                                                                   Çevirmen: Ahmet Şadan AYDIN





                                             Dünyanın Eğitim Gündemi                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12