Page 5 - Dünyanın Eğitim Gündemi - 67
P. 5
Eğitim Profesörü Zierer, eğitim politikasında “dijitalleşme çılgınlığı” konusunda uyardı
Bu konuda yapılan bir çalışma da Dortmund Teknik Üniversitesi Okul Gelişimi
Araştırma Enstitüsü'nden (IFS) geldi. Federal Eğitim Bakanlığı ve Eğitim Bakanları
Konferansı tarafından finanse edilen ülke çapındaki bir çalışmada, 252 okuldan
4611 dördüncü sınıf öğrencisinin kelime dağarcığı ve okuma davranışları
incelenmiştir. Çalışma sadece okulda kitap kullanımını incelemekle
kalmadı; aynı zamanda sınıf dışında okumayı da analiz etti. Araştırma
sonucunda, nadiren kitap okuyan ve sıklıkla dijital cihazlar kullanan
çocukların kelime dağarcığı konusunda desteğe en çok ihtiyaç
duyan çocuklar olduğu görülüyor.
Dijital medyanın sınıfta faydalı kullanımı, "Dijital Okul
2020" denemesinin bir parçası olarak 2017'den bu yana
birkaç yıl boyunca Bavyera'daki pilot okullarda araştırıldı.
Örneğin, yazmayı öğrenmeye ilişkin nihai raporda, ilgili
bir uygulamaya sahip bir tabletin, kelime ve harflerde
sallanma gibi motor becerilerin uygulanmasına yardımcı
olabileceği belirtiliyor. Ancak bu, çizgili defterden
uzaklaşma anlamına gelmiyor. Raporda, "Kısmen ince
motor ve bilişsel becerilerin gelişimi nedeniyle ilkokulda
kâğıt üzerine elle yazmayı öğrenme ihtiyacı konusunda
şüphe yok." deniyor.
Zierer ayrıca alıştırma kitaplarını tabletlerle
değiştirmeyi de pek düşünmüyor ve ABD'de yapılan bir
başka araştırmaya atıfta bulunuyor:
Z
ierer, okullarda tablet kullanımının yaygınlaşmasının
çocuklara yarardan çok zarar getireceği uyarısında
bulunuyor. Ona göre, politikacılar dikkatlerini eğitim
politikasının temel sorunlarına çevirmeli ve öğretmen açığını
gidermek, öğretmenlerin çalışma koşullarını iyileştirmek için etkili
önlemler almak, ebeveyn işbirliğini yoğunlaştırmak ve hepsinden
önemlisi ilkokul çocuklarının öğrenme eksikliklerini sistematik olarak
ortadan kaldırmak çok daha mantıklı olacaktır.
Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.
Çevirmen: Gonca ONAL
Dünyanın Eğitim Gündemi 5