Page 9 - Dünyanın Eğitim Gündemi - 67
P. 9
ile “Sonrasında öğretmeni daha iyi dinliyorum.”
Daha huzurlu bir okul ortamı.
Her öğretmen etkinliği planlamak istediği zamana kendi karar veriyor. GFE etkinliğini yöneten okul öğretmeni
Céline, yüzünde bir gülümsemeyle şöyle açıklıyor: “Sabah 8.30'da gelerek güne etkinliklerle başlamalarını tercih
ederim. Daha uyanık ve öğrenmeye daha açık oluyorlar, ayrıca yaptırmak istedikleri etkinlikleri hayal etmek ve
gerçekleştirmek de herkesin kendisine kalmıştır.’’ Elsa Ugolini, "Sınırlı bir süre içinde okul çevresinde geziye çıkmak,
yakan top veya Amerikan futbolu oynamak ya da merdivenleri en hızlı ve sessizce tırmanan sınıf
yarışması yapmak da etkinlik olarak tercih edilebilir." diye açıklıyor.
Etkinlik sonu daha sakin ve daha odaklanmış öğrenciler.
Onlara bakıldığında başka bir gerçek göze çarpıyor: Pek çok
kurumda olanın tersine, kızlar erkeklerle oynuyor. Kızlara göre
olan hiçbir etkinlik, erkek çocuklar tarafından bir kenara
bırakılmıyor ya da erkek işi sayılan etkinliklerden de
kızlar geri durmuyor. Elsa Ugolini gülerek ekliyor:
"Örneğin, başlangıçta ip atlamayan erkek çocukları
artık ip atlıyorlar."
Öğretmenler de bu konuda hem fikir. Öğretmen
Manon: "Temel konuları ele alma konusunda daha
iyi bir konumda olan öğrencilerin odaklanması
üzerinde gerçek bir etkiye sahiptir." diye
düşünüyor; Küçük Imane da bunu doğruluyor:
“Etkinlikten sonra öğretmeni daha fazla dinlemek
istiyorum. Bu benim isteğimi artırıyor.” diyor.
Etkinlik süresinde gevşeyip rahatlıyorlar.
Bu fiziksel etkinlikler öğrenciler için gerçek bir
temiz hava alma fırsatı oluşturmaktadır. Çocukların
ders dışı etkinliklere erişimi her zaman mümkün
olmamaktadır. Bu etkinliklerde gevşeyip rahatlıyorlar.
Yakın bir zamanda öğrenciler GFE sırasında seçkin bir
konuğu ağırladılar: Yetenekli masa tenisi oyuncusu Camille
Lutz ile birkaç atış imkânı buldular. Bu onlar için ilham verici bir
spor başarısı örneği olmuştur.
ğretmenler, hareket etmenin önemini çocukların daha fazla
anlamaları için örnek olarak öncülük ediyorlar: "Okul asansörünü
Ö değil merdivenleri kullanıyoruz." diyor Manon. “Hatta müdürün spor
ayakkabılarını giyerek öğrencileriyle birkaç basket atmaya geldiği bile oluyor. Bu bir dinamizm yaratıyor ve
ilişkilerimizi değiştiriyor." diye vurguluyor.
Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.
Çevirmen: Ahmet Şadan AYDIN
Dünyanın Eğitim Gündemi 9