Page 6 - Dünyanın Eğitim Gündemi - 67
P. 6

Küresel gelişimsel gecikme (GDD)

                                yaşayan öğrencilere nasıl destek verilir?






                 üfusun  %  1-3'ünü  etkilediği  düşünülen  ve  motor  beceriler  (emekleme  ve  yürüme),  dil  ve  iletişim,
                 anlama,    sosyal  beceriler,  problem  çözme  alanlarının  bazılarında  gelişimde  önemli  gecikmeler  ile
      N his edilen “küresel gelişimsel gecikme”  henüz tam olarak anlaşılmış değil.
                 teş

            GDD'li bazı çocuklar işlem güçlükleri, zayıf hafıza ve bilişsel aşırı yüklenme yaşarlar. Bu, sık sık yapılan ve

      kısa süreli hafıza oyunlarının yanı sıra, desteklenen görevler, tutarlı modelleme (sözlü ve yazılı talimatlar dâhil)
      yoluyla  etkili  bir  şekilde  planlanabilir.  Öğretmenler  öğrencileri  desteklemek  için  onları  zor  durumda
      bırakmaktan ve anında yanıt  istemekten  kaçınmalı, bunun yerine  tüm sınıfın  önünde  onlara hitap  etmeden
      önce  soruyu  belirtmelidir.  Öğrencinin  dikkatini  çekerken  adını  kullanarak,  göz  teması  kurarak  ve  ona  işaret
      vererek  öğrenciyle  güvenilir  bir  ilişki  geliştirmek,  sabır  göstermek  de  önemlidir.  Ayrıca  sınıftaki  oturma
      pozisyonlarını da belirlerken dikkat dağıtıcı unsurları sınırlamak yararlı olacaktır.


            Öğrencilerin      organizasyonla       ilgili
      zorlukların  üstesinden  gelmelerine  yardımcı
      olmak  için  kaynakların  dijital  kopyalarını
      sağlamak  faydalı  olabilir.  İnteraktif  araçlar  ve

      yardımcı teknoloji de öğrencilerin bağımsızlığının
      geliştirilmesine  yardımcı  olma  potansiyeline
      sahiptir.  Sınavlarda,  GDD'li  öğrenciler  için
      genellikle  standart  olan  yüzde  25'in  ötesinde  ek
      süreye  başvurulabilir.  Ancak,  aynı  "ek  süre"
      gereksinimi  bu  öğrenciler  için  tüm  ortamlarda
      uygulanmalıdır.    GDD'li   öğrencilere   yönelik

      destek,  sınıfın  ötesine  geçmelidir.  Bu  çocuklar
      sosyal    becerilerde   ve    akran    gruplarıyla
      etkileşimde zorluk yaşayabilirler.

            Sosyal  iletişim  grupları,  düzenleme  bölgeleri,  LEGO  terapisi,  duygusal  okuryazarlık,  destek  asistanıyla

      çalışma  ve  en  önemlisi  düzenli  danışmanlık  oturumları  gibi  hedefe  yönelik  müdahalelerle  sürekli  destek
      sağlanabilir. Akranlarla sosyal anlayışın gelişmesi oldukça zaman alabilir. Bu nedenle okul faaliyetlerine tam
      katılım  her  zaman  teşvik  edilmeli,  aşırı  yüklemeyi  önlemek  için  stratejik  olarak  zaman  çizelgesi
      oluşturulmalıdır.

      S
              on olarak, ebeveynlerle yakın bir çalışma ilişkisi çok önemlidir çünkü ebeveynlerin evde sunabileceği

              destek önemli bir fark yaratacaktır. Ödül programları, özellikle güçlü yönlere ve ilgi alanlarına bağlıysa


              yüksek düzeyde motivasyon ve katılım sağlamak için daha etkili olabilir.
      Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.


      Çevirmen: Semra HATİPOĞLU



     6                                       Dünyanın Eğitim Gündemi
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11