Page 13 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 13

Bunlar  yeni  veya  keşfedilmemiş  ilkeler  değildir
         ancak, uygun şekilde desteklenirse yeni fırsatlara

         kapı aralar. Agostini, “Genellikle cihazlara erişim
         özellikle  iç  bölgelerde,  izole  yerlerde  ve  daha
         kırılgan ortamlarda bir sorundur. Ancak cihazlara
         sahip  olan  ve  bunları  kullanabilenler  dışlanma
         riskiyle daha az karşı karşıyadır.” diye vurguluyor.

         Dijital eğitimin genellikle iyi bir sosyo-ekonomik
         geçmişi  olanlar  tarafından  erişilebilir  olması
         tesadüf değildir. İkinci Refah Araştırması'ndan ve
         Milano  Devlet  Üniversitesi’nden  araştırmacı
         Chiara  Lodi  Rizzini  şöyle  diyor:  “Dezavantajlı
         koşullarda veya durumlarda yaşayanlar genellikle

         daha  küçük  ve  kalabalık  konutlarda;  daha  fazla
         rahatsız  edildikleri  yerlerde  çalışmak  zorunda    Techsoup’un  dijital  geçişte  kâr  amacı  gütmeyen
         kalır.  Ayrıca  tablet  ve  bilgisayar  gibi  gelişmiş   kuruluşları  destekleyen  sosyal  girişiminden
         araçlara  sahip  olmadıkları  için  öğrenmeyi  daha   Davide Minelli şöyle açıklıyor:
         fazla  destekleyen  akıllı  telefonları  daha  çok
                                                               “Öğretmenler        yeni     dijital     beceriler
         kullanırlar.   Bu   yüzden    okulların   araçları
                                                               kazanmadıkça,  teknoloji  tek  başına  hiçbir  şey
         sağlayabildiği durumlarda kapsayıcılık daha kolay
                                                               yapamaz.”
         olur.”
                                                               Öğretmenler,  yöntemlerini  değiştirmeye  istekli
         Araştırmaya  göre,  tabletler  okul  tarafından
                                                               olduklarında  ve  teknoloji  kullanımı  konusunda
         sağlandığında sınıflarda özellikle edebiyat, dil ve
                                                               daha iyi eğitim aldıklarında daha faydalı olabilir.
         yabancı  kültürler  gibi  beşerî  bilimler  derslerinde
                                                               Minelli, multimedya interaktif beyaz tahta (LEM)
         daha çok kullanılıyor. Teknik derslerde, yurttaşlık
                                                               kullanımını  bir  örnek  olarak  açıklıyor:  “LEM
         eğitimi,  hukuk  ve  ekonomi  derslerinde  ise  daha
                                                               kullanımı  çok  faydalı  olabilir  ama  doğru  şekilde
         az  ancak  yine  de  yeterince  kullanılıyor.  Bilimsel
                                                               kullanılması  gerekir.  Dijital,  sürükleyici  araçlarla
         derslerde  ise  daha  az  kullanılıyor.  Lodi  Rizzini
                                                               insan  vücudunun  incelenmesi  gibi  karmaşık
         şöyle  açıklıyor:  “Gelişim  için,  öğretmenlerin
                                                               kavramların  anlaşılmasını  kolaylaştırabilir  ve
         eğitimi  güçlendirilmeli  ama  aynı  zamanda
                                                               diğer  ülkelerden öğrencilerle bağlantılar kurarak
         öğrencilerin  ve  kamuoyunun  da  yenilikçi  eğitim
                                                               içselleştirme  süreçlerini  sağlayabilir.  Dijital  geçiş
         hakkında bilinçlendirilmesi gerekiyor. Verilerimiz,
                                                               boşlukları  ve  farklılıkları  artırabilir.  Okullarda
         gençlerin    interneti   çoğunlukla     eğlence,
                                                               dijital  okuryazarlığın:  bilgiyi  bulma  ve  etkili  bir
         rekreasyon  ve  sosyalleşme  amaçlı  kullandığını
                                                               şekilde  nasıl  kullanacağını  bilme  becerisinin
         açıkça gösteriyor. Ancak bu teknolojik potansiyel
                                                               artmasında da etkili olabilir. ’’
         sosyal medyanın ötesinde de kullanılabilir. Dijital

         araçları  eğitim  amacıyla  kullananlar  bir  seviye
         atlar.  Dijital  okuryazarlıkta  sahte  haberlerin
                                                                                                      Çevirmen
         yayılmasını  önlemek  için  dijital  araçların  olumlu
                                                                                         Zeynep Sıla TÜMDAĞ
         bir  şekilde  nasıl  kullanılacağını  öğretmek
                                                                                           Sözleşmeli Personel
         gerekiyor.”  Teknoloji  bugün  herkesin  erişimine
         açık  ancak  doğru  kullanım  desteklenmelidir.
                                                                          Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.


                                                                                                                   13
   8   9   10   11   12   13   14