Page 13 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 13
Bunlar yeni veya keşfedilmemiş ilkeler değildir
ancak, uygun şekilde desteklenirse yeni fırsatlara
kapı aralar. Agostini, “Genellikle cihazlara erişim
özellikle iç bölgelerde, izole yerlerde ve daha
kırılgan ortamlarda bir sorundur. Ancak cihazlara
sahip olan ve bunları kullanabilenler dışlanma
riskiyle daha az karşı karşıyadır.” diye vurguluyor.
Dijital eğitimin genellikle iyi bir sosyo-ekonomik
geçmişi olanlar tarafından erişilebilir olması
tesadüf değildir. İkinci Refah Araştırması'ndan ve
Milano Devlet Üniversitesi’nden araştırmacı
Chiara Lodi Rizzini şöyle diyor: “Dezavantajlı
koşullarda veya durumlarda yaşayanlar genellikle
daha küçük ve kalabalık konutlarda; daha fazla
rahatsız edildikleri yerlerde çalışmak zorunda Techsoup’un dijital geçişte kâr amacı gütmeyen
kalır. Ayrıca tablet ve bilgisayar gibi gelişmiş kuruluşları destekleyen sosyal girişiminden
araçlara sahip olmadıkları için öğrenmeyi daha Davide Minelli şöyle açıklıyor:
fazla destekleyen akıllı telefonları daha çok
“Öğretmenler yeni dijital beceriler
kullanırlar. Bu yüzden okulların araçları
kazanmadıkça, teknoloji tek başına hiçbir şey
sağlayabildiği durumlarda kapsayıcılık daha kolay
yapamaz.”
olur.”
Öğretmenler, yöntemlerini değiştirmeye istekli
Araştırmaya göre, tabletler okul tarafından
olduklarında ve teknoloji kullanımı konusunda
sağlandığında sınıflarda özellikle edebiyat, dil ve
daha iyi eğitim aldıklarında daha faydalı olabilir.
yabancı kültürler gibi beşerî bilimler derslerinde
Minelli, multimedya interaktif beyaz tahta (LEM)
daha çok kullanılıyor. Teknik derslerde, yurttaşlık
kullanımını bir örnek olarak açıklıyor: “LEM
eğitimi, hukuk ve ekonomi derslerinde ise daha
kullanımı çok faydalı olabilir ama doğru şekilde
az ancak yine de yeterince kullanılıyor. Bilimsel
kullanılması gerekir. Dijital, sürükleyici araçlarla
derslerde ise daha az kullanılıyor. Lodi Rizzini
insan vücudunun incelenmesi gibi karmaşık
şöyle açıklıyor: “Gelişim için, öğretmenlerin
kavramların anlaşılmasını kolaylaştırabilir ve
eğitimi güçlendirilmeli ama aynı zamanda
diğer ülkelerden öğrencilerle bağlantılar kurarak
öğrencilerin ve kamuoyunun da yenilikçi eğitim
içselleştirme süreçlerini sağlayabilir. Dijital geçiş
hakkında bilinçlendirilmesi gerekiyor. Verilerimiz,
boşlukları ve farklılıkları artırabilir. Okullarda
gençlerin interneti çoğunlukla eğlence,
dijital okuryazarlığın: bilgiyi bulma ve etkili bir
rekreasyon ve sosyalleşme amaçlı kullandığını
şekilde nasıl kullanacağını bilme becerisinin
açıkça gösteriyor. Ancak bu teknolojik potansiyel
artmasında da etkili olabilir. ’’
sosyal medyanın ötesinde de kullanılabilir. Dijital
araçları eğitim amacıyla kullananlar bir seviye
atlar. Dijital okuryazarlıkta sahte haberlerin
Çevirmen
yayılmasını önlemek için dijital araçların olumlu
Zeynep Sıla TÜMDAĞ
bir şekilde nasıl kullanılacağını öğretmek
Sözleşmeli Personel
gerekiyor.” Teknoloji bugün herkesin erişimine
açık ancak doğru kullanım desteklenmelidir.
Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.
13