Page 9 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 9
Müze kurumları hikayelerini sınıflara Instagram profili aracılığıyla tanıtan Milano'daki
anlatıyor Museo del Novecento'dur. Buna ek olarak, web
sitesi de kullanıcı deneyimini daha da geliştirmek
Bir hikayeyi online olarak anlatmak kolay
için genellikle rehberlerle birlikte uzaktan
değildir, ancak bir müze bu fırsatı öğrenciler ile
multimedya turları ve web seminerleri ile
sahadaki kültürel deneyim arasındaki boşluğu
doludur. Müze, 2021 yılında ilkokul öğrencileri
doldurmak için kullanabilir. Kişinin kendi tarihini
için müzenin 10 başyapıtını anlatmak ve sunmak
ve kimliğini hikayeler, anekdotlar, etkinlikler ve
için görseller ve anlatılar kullanan KitEdu900
projeler şeklinde anlatmasıyla ilgili olan dijital
girişimini bile başlattı.
hikaye anlatımı yoluyla kurumlar, kültürel
Oyunlaştırma, oyun ve kültürü birleştiren en
içerikten hoşlananların ilgisini, merak ve bilgi
başarılı alanlardan biri. Napoli Arkeoloji Müzesi,
uyandıracak şekilde ve her şeyden önce duygusal
Baba ve Oğul video oyununu yarattı ve ziyaretçi
düzeyde çekebilir.
yoluna dahil etti: Hikayede, arkeolog babasının
Aslında müze için çok önemli bir husus, onu
hayatını ve geçmişini yeniden inşa eden bir oğul
keşfedenlerin ilgisini harekete geçirme ve
yer alıyor; yol bu şekilde adım adım müzenin tüm
harekete geçirme konusundaki anlatı
ana koleksiyonlarının keşfine çıkıyor.
kapasitesidir. Müze alanlarının kahramanları
Trento'da Bilim Müzesi, özel multimedya
sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik de olabilir;
istasyonlarını kullanarak matematik, fizik ve doğa
her ikisi de sanatın yeni nesillerin yaşamlarına
bilimlerinde kısa ve basit deneylere katılmanın
hakim olan dijital trendlere uyum sağladığı yeni
mümkün olduğu “Hands on” adlı bir alan
senaryolar yaratma yeteneğine sahiptir.
kurmuştur. Diğer alanlar özel etkinlikler için
kullanılmaktadır: bunlar arasında kozmosu
yeniden yapılandıran ve genç öğrencilere
benzersiz bir deneyim boyunca rehberlik
edebilecek uzman bir astronom içeren üç boyutlu
dijital planetaryum bulunmaktadır. Son olarak,
ortaokul sınıfları için, kişinin kendisini bir bilim
adamının yerine koyduğu ve daha sonra bir vizör
ve hareket sensörleri ile donatılmış bir dizi
kontrol kullanarak sanal bir ortamda hareket
ettiği bir sanal gerçeklik oyun projesi olan Muse
Adventures da bulunmaktadır.
Dijitalleşme, genç öğrencilerin yaşam
Müzelerde dijitalleştirme: İtalya'daki biçimlerinin yanı sıra sınıf dışında öğrenme
örnekler ve gelişmeler biçimleri üzerinde de belirleyici bir etkiye sahip
olan yaygın bir kültürel olgudur.
Son yıllarda İtalya'daki müze ve sergiler de daha
ilgi çekici deneyimler sunmaya başladı. Bu
eğilimin ilk örneği 2014 yılında, yansıtılan
görüntüler ve çağrışım yapan sesler de dahil
olmak üzere çeşitli teknolojilerin bir arada
kullanılmasıyla eserlerin algısının genişletildiği
Çevirmen
Van Gogh gezici sergisi oldu.
Müjde YALÇIN / TTK Öğretmeni
Teknoloji kullanımını en çok yoğunlaştıran İtalyan Zeynep Sıla TÜMDAĞ / Sözleşmeli Personel
müzelerinden biri, birkaç yıldır halka ve sınıflara
çevrimiçi turlar sunan ve eserlerini özel bir
Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.
9