Page 12 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 12
EĞİTİM VE YENİLİK:
DİJİTAL ARAÇLAR
EĞİTİM-ÖĞRETİMİ
DESTEKLİYOR VE
KAPSAYICILIĞI
ARTIRIYOR
İkinci Refah Araştırması: Yenilikçi Eğitim, Bilgi ve Eleştirel Düşünceyi Teşvik Ediyor
“Sosyal Medyanın Ötesine Geçme Potansiyeli. Ancak Yoksul Bölgelerde Araç Eksikliği Var”
D araçlar, uygun eğitim Bazı durumlarda, dijital araçlar sayesinde dersler
ijital araçlar, İtalyan okullarında
kaydedilip evde izlenebilirken, okullarda daha az
eğitim-öğretimi geliştirebilir. Ancak
bu
aktarımcı bir eğitimle laboratuvar çalışmaları ve
metodolojileriyle
kullanılmalı,
öğrencilerin okul başarılarını desteklemeli ve grup projeleri gerçekleştiriliyor. Agostini şöyle
ekliyor: “Analizimiz, dijital eğitimin sadece
gelecekte gerekli olacak becerilerin eğitimde yeniliği değil, aynı zamanda
kazanılmasına katkıda bulunmalıdır. Percorsi di sosyalleşmeyi de teşvik edebileceğini;
Secondo Welfare'in Nova Schol@ araştırması, üç öğrencilere sadece temel becerileri daha iyi
binden fazla İtalyan öğrenciyle yaptığı kazandırmakla kalmayıp, aynı zamanda doğruyu
görüşmelerle bu konuyu inceledi. Araştırmanın yanlıştan ayırt etme yeteneğini de
koordinatörü ve araştırmacısı Chiara Agostini sağlayabileceğini gösteriyor. Laboratuvar
şöyle açıklıyor: “Pandemi sırasında kullanılan eğitimi, düşük başarı gösteren öğrencilerin de
uzaktan eğitimin mirası ne oldu diye sorduk. katılımını kolaylaştırır. Genel olarak dijital araçlar
Gerçek dijital eğitimin, aslında geleneksel sevilir ve sevilen bir şey daha istekle yapılır.”
yöntemlerin teknolojik ortama taşınması olan
Güncel bir eğitim, daha fazla bilgi edinmeyi ve
uzaktan eğitimle (Dad) hiçbir ilgisi olmadığını
herkesin erişimine açık olan bilgi yığınında
keşfettik. Ancak teknoloji doğru kullanıldığında,
eleştirel bir şekilde yönlenmeyi sağlar. Nova
öğretme ve öğrenme bir değişimi
Schol@’nın anlattığı gibi, bu durum ilişkiler
kolaylaştırabilir.”
üzerinde olumlu bir etki yaratabilir ve daha iş
birlikçi dinamikleri teşvik edebilir.
12