Page 12 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 12

EĞİTİM VE YENİLİK:







                                                              DİJİTAL ARAÇLAR




                                                             EĞİTİM-ÖĞRETİMİ




                                                               DESTEKLİYOR VE




                                                                KAPSAYICILIĞI




                                                                     ARTIRIYOR







           İkinci Refah Araştırması: Yenilikçi Eğitim, Bilgi ve Eleştirel Düşünceyi Teşvik Ediyor

           “Sosyal Medyanın Ötesine Geçme Potansiyeli. Ancak Yoksul Bölgelerde Araç Eksikliği Var”



         D                   araçlar,    uygun     eğitim      Bazı durumlarda, dijital araçlar sayesinde dersler
                      ijital  araçlar,  İtalyan  okullarında
                                                               kaydedilip evde izlenebilirken, okullarda daha az
                      eğitim-öğretimi geliştirebilir. Ancak
                      bu
                                                               aktarımcı  bir  eğitimle  laboratuvar  çalışmaları  ve
                      metodolojileriyle
                                              kullanılmalı,
         öğrencilerin  okul  başarılarını  desteklemeli  ve    grup  projeleri  gerçekleştiriliyor.  Agostini  şöyle
                                                               ekliyor:  “Analizimiz,  dijital  eğitimin  sadece
         gelecekte      gerekli     olacak     becerilerin     eğitimde     yeniliği   değil,   aynı   zamanda
         kazanılmasına  katkıda  bulunmalıdır.  Percorsi  di   sosyalleşmeyi     de     teşvik    edebileceğini;
         Secondo Welfare'in Nova Schol@ araştırması, üç        öğrencilere  sadece  temel  becerileri  daha  iyi
         binden    fazla   İtalyan   öğrenciyle    yaptığı     kazandırmakla kalmayıp, aynı zamanda doğruyu
         görüşmelerle  bu  konuyu  inceledi.  Araştırmanın     yanlıştan     ayırt   etme      yeteneğini     de
         koordinatörü  ve  araştırmacısı  Chiara  Agostini     sağlayabileceğini     gösteriyor.    Laboratuvar

         şöyle  açıklıyor:  “Pandemi  sırasında  kullanılan    eğitimi,  düşük  başarı  gösteren  öğrencilerin  de
         uzaktan  eğitimin  mirası  ne  oldu  diye  sorduk.    katılımını kolaylaştırır. Genel olarak dijital araçlar
         Gerçek  dijital  eğitimin,  aslında  geleneksel       sevilir ve sevilen bir şey daha istekle yapılır.”
         yöntemlerin  teknolojik  ortama  taşınması  olan
                                                               Güncel  bir  eğitim,  daha  fazla  bilgi  edinmeyi  ve
         uzaktan  eğitimle  (Dad)  hiçbir  ilgisi  olmadığını
                                                               herkesin  erişimine  açık  olan  bilgi  yığınında
         keşfettik.  Ancak  teknoloji  doğru  kullanıldığında,
                                                               eleştirel  bir  şekilde  yönlenmeyi  sağlar.  Nova
         öğretme      ve     öğrenme      bir    değişimi
                                                               Schol@’nın  anlattığı  gibi,  bu  durum  ilişkiler
         kolaylaştırabilir.”
                                                               üzerinde  olumlu  bir  etki  yaratabilir  ve  daha  iş
                                                               birlikçi dinamikleri teşvik edebilir.
    12
   7   8   9   10   11   12   13   14