Page 5 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 5

ChatGPT öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?





           "Kullanımı   yasak    ve    öğrencinin    açıkça  zorluyor.  Sadece  %10,8'i  öğrencilerinin  kullanımını
 Bruno de Lièvre: “Öğrenciler aracın tam potansiyeline ulaşmak için gereken
     belirtmediği  durumlarda  cezalandırılır."  diyor  Siyasal  yasaklıyor,  çünkü  bunun  "dersleri  için  en  iyi  politika
 inceliklerin her zaman farkında değildir. Makinede iyi sonuçlar ve sorgular   Bilgiler Enstitüsünün eski direktörü Mathias Vicherat.  olduğunu"  düşünüyorlar.  Ancak  bunun  sorumlu  ve

 yazabilmek için ana dillerinde nasıl yazacaklarını ve kendilerini nasıl ifade   Bizim ülkemizde büyük bir açıklama yoktu. Dominique  eleştirel  bir  şekilde  yapılması  gerekiyor.  UCLouvain
     Verpoorten,  "Bu  yeni  teknolojiler  söz  konusu  örneğinde,  bir  öğrenci  notunda  öğretmenin,  kendi
 edeceklerini bilmeleri gerekiyor.”
     olduğunda,  İngiliz  sosyologların  ahlaki  panik  olarak  dersinde  yapay  zekâ  kullanımına  izin  verildiğini  veya
     adlandırdığı durumdan kaçınmamız gerekiyor." diyor.  (kısmen) yasaklandığını belirtmesi gerektiği görülüyor.
    Üretken  yapay  zekânın  varlığını  yok  saymayı  diyor  Eğitim  Bilimi  Profesörü  Dominique  Verpoorten   "Ahlaki  paniğin  iki  ifade  biçimi  vardır:  Kişinin  Öğrencinin,  "yapay  zekâ  kullanımının  tüm  kısımlarını

 tercih eden öğretmenler olduğu gibi, bunu derslerine  (Liège  Üniversitesi).  "ChatGPT,  üniversitenin  normal   uygulamalarında hiçbir şeyi değiştirmemesi ya da her  sistematik  olarak  belirtmesi"  ve  hangi  bağlamlarda
 dâhil etmek isteyen öğretmenler de var. Öte yandan,  koşullarını sarsıyor. Robot, verileri ve yanıtları hemen   şeyi değiştirmek istemesi. Bu ikisinin arasında, yeni bir  kullandığını belirtmesi gerekiyor. Liège Üniversitesi bir
 öğrenciler   bu   fırsatı   değerlendirmek   için  ortaya koyuyor; oysa üniversite her zaman uzun vadeli   teknolojinin  içini  ve  dışını  sorgulamayı  içeren  ahlaki  adım  daha  ileri  giderek,  yasaklanan  kullanımları
 sabırsızlanıyor.  Fransızca  konuşulan  Belçika'da,  tüm  düşünmüştür."   sorumluluk vardır.”   (birincil  kaynakları  göz  ardı  ederek  başkasının
 C   tarafından  yapay  zekânın  kullanımına  dair  ilk
 üniversitelerde  talimat  aynıdır:  Araç,  amfilerden         Her  üniversite  ve  yüksekokul,  öğrenciler   çalışmasını ele geçirmek, eğitim içeriğinin bir parçasını

 yasaklanmadan denetlenmelidir.     ovid 19'dan sonra,        makineye     devretmek,     öğretmenin     hedeflenen

    Merhaba ChatGPT, ben lisans düzeyinde bir fizik   ChatGPT   kılavuzları  oluşturmak  için  zaman  ayırdı.  Hiçbir   öğrenmeyi  değerlendirmesini  engellemek)  ve  izin
 öğretmeniyim.  Benim  için  dalga  optiği  üzerine  bir   üniversite  veya  yüksekokul  kullanımını  yasaklamadı   verilen  kullanımları  (dil  yardımcısı,  bilgi  araştırma
 alıştırma oluşturabilir misiniz? Namur Üniversitesinde   hatta  kullanmayı  tercih  etti.  Liège  Üniversitesinin   yardımcısı)  detaylandıran  bir  şartnameye  sahiptir.

 Michaël  Lobet  300'den  fazla  öğrencinin  karşısında   öğretmenlerine yapılan bir ankete göre, katılımcıların   Öğrencilerin  şartnameyi  imzalamaları  ve  buna
    Amerikan şirketi OpenAI, Kasım 2022'de sohbet
 ders  anlatıyor.  Bu  çok  büyük  bir  öğrenci  grubu  ve   %50'si  öğrencilerinin  çalışmalarında  kullanımını  hoş   uymaları   gerekiyor.   Yasaklanan   kullanımlar
 robotu ChatGPT'yi piyasaya sürdüğünde, üniversiteler
 onların  her  biriyle  ilgilenmesi  çok  zor.  "Bundan  hiç   görüyor,  %29,8'i  teşvik  ediyor,  %1,9'u  kullanmaya   yaptırımlara tabidir.
 ve  yüksekokullar  ancak  salgın  krizinin  yarattığı
 hoşlanmıyorum. Benim için eğitim birebir yapılan bir
 sarsıntıdan  kurtulmaya  başlamıştı.  Öğretmenler,
 şeydir.”  diyen  Lobet’in  dersleri  sırasında  öğrencilerin
 Covid-19  ve  ChatGPT  arasında  kitlesel  açık  çevrimiçi
 ilgisinin artması için sohbet robotu ona eşlik ediyor.
 derslerde  zorluklarla  başa  çıkıyorlardı.  Ancak,
    "Robotu  nasıl  kullanacaklarını,  doğru  isteği  ve  öğretmenler   genellikle   yapay   zekâ   eğitimi
 robota  soruyu  nasıl  sormaları  gerektiğini  öğrencilere  almamışlardı. "Tabii ki ilk ortaya çıkan soru hile yapma

 gösteriyorum.  Ardından,  robottan  soruyu  çözmesini  sorunuydu."  diyor  Dijital  Stratejiler  Danışmanı  ve
 istiyoruz.  Bazen  doğru  sonucu  veriyor,  bazen  Profesör  Bruno  de  Lièvre  (Mons  Üniversitesi).
 vermiyor. Birlikte neden yanlış yaptığını buluyoruz ve  "Başlangıçta büyük bir karşı çıkma vardı ancak her şeyi
 kaynakları  kontrol  ediyoruz."  İyi  haber:  ChatGPT  kontrol  etmenin  imkânsız  olduğunu  kabul  etmek  ve
 tarafından oluşturulan sorulardan biri haziran sınavına  bunu  üniversiteye  entegre  etmek  gerektiği  anlamak

 dâhil edilecek.   zorunda kalındı." Bununla birlikte, yapay zekâ yıllardır
 öğretimde  var.  Özellikle  de  bilimlerin  öğretiminde.
    Bazı  öğretmenler  derslerinde  yapay  zekâ
 Fark,  üretilen  içeriğin  genel  ve  kişiselleştirilmiş
 robotunu  kullanırken,  diğerleri  "Bilge  Bayan"  olarak
 olabilmesidir. "ChatGPT sadece ortaya birden çıkarak
 adlandırdıkları  bu  durumdan  endişe  duyuyor.  Birkaç
 bunu gün yüzüne vurdu." diyor Michaël Lobet.
 dakika içinde ChatGPT, Copilot ve diğerleri "Feminist
 Teorinin Freudian Yorumu" üzerine bir deneme ya da     Ancak  Ocak  2023'te,  bazı  okullar  ChatGPT  ve
 kendi  deneyimlerinizden  öge  alarak  staj  raporu  benzeri araçların kullanımını resmen yasakladı. Bunun
 yazabilir. "Bu elbette zihinsel tembelliğe bir çağrıdır."    bir örneği Paris Siyasal Bilgiler Enstitüsünde yaşandı.




    4   Dünyanın Eğitim Gündemi              Dünyanın Eğitim Gündemi                                                 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10