Page 6 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 6

ChatGPT öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?

      B                                                       D

                                                                               eğerlendirme sürecini
                    itmek bilmeyen
                                                                               uyarlamak
                    bir yarış



                                                                                    Evde  yazılı  ürünlerin  sonu  mu
           Ancak bu "yasaklanan kullanımları" tespit etmek    geliyor? Louvain Katolik Üniversitesinden yapay zekâ
     gereklidir.  Louvain'deki  bir  gazetecilik  bölümü      uzmanı  Yves  Deville'e  göre,  sentez  ve  yazma

     profesörü    olan    Antonin    Descampe'ye      göre,   yeteneklerini      değerlendirmenin        uygunluğu
     öğrencilerin yapay zekâyı nasıl kullandıkları konusunda   şüphesizdir.   Deville   "Aynı   tartışmayı    hesap
     saf  olmamak  gerekir.  "Geçen  yıl,  öğrencilerin       makinesiyle  yaşadık.  Makineler  burada  olduğu  için
     ChatGPT'yi  kullandıkları  oldukça  belirgindi  birçok   hesaplamayı  neden  öğrenmeliyiz?  Okulda,  zihinsel

     ödevi  düzelttim.  Belki  de  gözden  kaçırdığımız  şeyler   hesaplama  daha  az  yapılıyor  ancak  hesaplama
     vardı  bunu  asla  bilemeyiz.  Bu  nedenle,  yapay  zekâ   mekanizmalarının anlayışına daha fazla odaklanılıyor.
     hakkında  aktif  iletişim  kurma  ve  öğrencileri  eğitme   Aynı şey  yapay zekâ ile de  geçerlidir." diyor. "Ancak,
     gerekliliği vardır." Ancak, üniversitelerde ciddi bir hile   bu   yeteneklerin   değerlendirme      yöntemleri

     dalgası gözlenmemiştir.                                  sorgulanmaktadır.  Öğrencilerden  evde  bir  deneme
                                                              yapmalarını  istemek  artık  mümkün  değil.  Bu  yazma         D
           Birçok öğretmen, yapay zekâ tarafından üretilen    yetenekleri  daha  yüksek  seviyeli  yeteneklerle,  analiz,                      ijital uçurum

     bir  üretimi  tespit  edebileceklerinden  emin  olduğuna   eleştiri, karşılaştırma yetenekleri ile tamamlanmalıdır.
     inanıyor.  "Çok  açık  bir  şekilde  belli  oluyor."  diyor   ChatGPT, yeni becerilerin kazanılması için bir fırsattır."
     Namur  Üniversitesi  Bilgisayar  Bilimleri  Fakültesinden   Antonin  Descampe,  öğrencilerinden  istediği  yazılı
     Profesör  Benoît  Frenay.  "Biraz  kötü  bir  öğrenci  gibi   raporu  bir  sınavla  değiştirerek,  öğrenciyle  daha  fazla
                                                                                                                                  Yeni teknolojilerle iç içe olan Z kuşağı gençlerinin     Öğrenciler ve ayrıca öğretmenler etik sonuçların
     kendi  tarzını  yaratmaya  çalışan  hatta  metinde       iletişim kurmayı sağlıyor. "Gazetecilikte, çok büyük bir
                                                                                                                            ChatGPT'yi  yeni  oyun  alanları  hâline  getirdiklerini  bilincinde  mi?  "ChatGPT'ye  girdikleri  her  şey  OpenAI
     olmayan  ögeler  var.  Yapay  zekâ  bunları  doldurmaya   grup yok, bu yüzden mümkün."
                                                                                                                            düşünmek  cazip  gelebilir.  İlk  bakışta  kullanımı  kolay  tarafından  saklanıyor  ve  modeli  eğitmek  için
     çalışıyor."  Bu  ‘dolandırıcı  öğrenci’  tarafından  üretilen
                                                                                                                            gibi  görünse  de  öğrenciler  aracın  tam  potansiyeline  kullanılabilir.  Bu  da  telif  hakları  sorununu  gündeme
     metinler  yazım  hatalarından  muaftır.  Elise  Degrave,                 eğerlendirmedeki araca                        ulaşmak  için  gereken  inceliklerin  her  zaman  farkında  getiriyor." diyor ULB'de Dijital Strateji Profesörü olan

     bunun  birinci  sınıf  öğrencileri  için  nadir  görülen  bir
                                                                              uyum sağlama gerçekten                        değildir. Makinede iyi sonuçlar ve sorgular yazabilmek  Nicolas Van Zeebroeck. Algoritmaların ırkçı, cinsiyetçi
     durum olduğunu belirtiyor. "Bu yıl ekibimi kandırdım."

                                                              D ülüyor                                                      için  ana  dillerinde  nasıl  yazacaklarını  ve  kendilerini  ve  yoksul  karşıtı  önyargılarından  bahsetmeye  bile
                                                                              gör
     diyor Namur Üniversitesi Hukuk Profesörü." Onlardan
                                                                                                                            nasıl  ifade  edeceklerini  bilmeleri  gerekiyor.  Bruno  de  gerek  yok.  "Yapay  zekânın  suistimallere  yol
     ChatGPT      tarafından     hazırlanan    bir    sınavı
                                                                    Bir  İsveç  çalışması,  öğretmenlerin  düzeltme         Lièvre,  "Tüm  toplumun  eğitilmesi  gerekiyor  aksi  açabileceğini biliyoruz. Bu yüzden eleştirel düşüncenin
     düzeltmelerini  istedim  ve  sınavdan  15  üzerinden  5
                                                              sırasında  daha  eleştirel  olduklarını  ve  yapay  zekâya    takdirde  doğru  kullananlar  ve  kullanmayanlar  olmak  önemini yeniden vurgulamamız gerekiyor.
     notunu  aldı.  Asistanlar  bunun  bir  robot  tarafından
                                                              başvurulmasını öngördüklerini belirtti. 24 öğretmenle         üzere iki vitesli bir üniversiteye sahip olma riskiyle karşı
     yapıldığını  fark  etmediler  ancak  sonuç  çok  kötüydü."
                                                              yapılan  nitel  bir  çalışma  kesinlikle  çoğaltılmalıdır.    karşıya  kalırız."  diyor.  Bu  da  zaten  var  olan  dijital
     Şüpheler  oluştuğunda,  öğretmenler  ek  bir  sınav
                                                              "Bugün,  öğretmenlerin  bu  araçların  var  olduğunu          uçurumu daha da derinleştirecektir.
     düzenleme  veya  öğrenciden  üretimini  açıklamasını
                                                              düşündükleri için daha büyük bir talebi var. Bu tabii ki
     isteme hakkını saklı tutarlar.
                                                              sorun yaratıyor." diyor Bruno de Lièvre. "Eğer herkes

                                                              kullanmıyorsa  ve  değerlendirmeler  daha  sertse                                                                                                                  Çevirmen

                                                              eşitsizlik ortaya çıkar."                                                                                                                  İsmail UZUN (Eğitim Müşaviri V.)

                                                                                                                            Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.                        Hatice SALAR DAĞCI (Mahalli Kâtip/Sekreter)



     6                                       Dünyanın Eğitim Gündemi                                                                                                Dünyanın Eğitim Gündemi                                                 7
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11