Page 6 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 6
ChatGPT öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?
B D
eğerlendirme sürecini
itmek bilmeyen
uyarlamak
bir yarış
Evde yazılı ürünlerin sonu mu
Ancak bu "yasaklanan kullanımları" tespit etmek geliyor? Louvain Katolik Üniversitesinden yapay zekâ
gereklidir. Louvain'deki bir gazetecilik bölümü uzmanı Yves Deville'e göre, sentez ve yazma
profesörü olan Antonin Descampe'ye göre, yeteneklerini değerlendirmenin uygunluğu
öğrencilerin yapay zekâyı nasıl kullandıkları konusunda şüphesizdir. Deville "Aynı tartışmayı hesap
saf olmamak gerekir. "Geçen yıl, öğrencilerin makinesiyle yaşadık. Makineler burada olduğu için
ChatGPT'yi kullandıkları oldukça belirgindi birçok hesaplamayı neden öğrenmeliyiz? Okulda, zihinsel
ödevi düzelttim. Belki de gözden kaçırdığımız şeyler hesaplama daha az yapılıyor ancak hesaplama
vardı bunu asla bilemeyiz. Bu nedenle, yapay zekâ mekanizmalarının anlayışına daha fazla odaklanılıyor.
hakkında aktif iletişim kurma ve öğrencileri eğitme Aynı şey yapay zekâ ile de geçerlidir." diyor. "Ancak,
gerekliliği vardır." Ancak, üniversitelerde ciddi bir hile bu yeteneklerin değerlendirme yöntemleri
dalgası gözlenmemiştir. sorgulanmaktadır. Öğrencilerden evde bir deneme
yapmalarını istemek artık mümkün değil. Bu yazma D
Birçok öğretmen, yapay zekâ tarafından üretilen yetenekleri daha yüksek seviyeli yeteneklerle, analiz, ijital uçurum
bir üretimi tespit edebileceklerinden emin olduğuna eleştiri, karşılaştırma yetenekleri ile tamamlanmalıdır.
inanıyor. "Çok açık bir şekilde belli oluyor." diyor ChatGPT, yeni becerilerin kazanılması için bir fırsattır."
Namur Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Fakültesinden Antonin Descampe, öğrencilerinden istediği yazılı
Profesör Benoît Frenay. "Biraz kötü bir öğrenci gibi raporu bir sınavla değiştirerek, öğrenciyle daha fazla
Yeni teknolojilerle iç içe olan Z kuşağı gençlerinin Öğrenciler ve ayrıca öğretmenler etik sonuçların
kendi tarzını yaratmaya çalışan hatta metinde iletişim kurmayı sağlıyor. "Gazetecilikte, çok büyük bir
ChatGPT'yi yeni oyun alanları hâline getirdiklerini bilincinde mi? "ChatGPT'ye girdikleri her şey OpenAI
olmayan ögeler var. Yapay zekâ bunları doldurmaya grup yok, bu yüzden mümkün."
düşünmek cazip gelebilir. İlk bakışta kullanımı kolay tarafından saklanıyor ve modeli eğitmek için
çalışıyor." Bu ‘dolandırıcı öğrenci’ tarafından üretilen
gibi görünse de öğrenciler aracın tam potansiyeline kullanılabilir. Bu da telif hakları sorununu gündeme
metinler yazım hatalarından muaftır. Elise Degrave, eğerlendirmedeki araca ulaşmak için gereken inceliklerin her zaman farkında getiriyor." diyor ULB'de Dijital Strateji Profesörü olan
bunun birinci sınıf öğrencileri için nadir görülen bir
uyum sağlama gerçekten değildir. Makinede iyi sonuçlar ve sorgular yazabilmek Nicolas Van Zeebroeck. Algoritmaların ırkçı, cinsiyetçi
durum olduğunu belirtiyor. "Bu yıl ekibimi kandırdım."
D ülüyor için ana dillerinde nasıl yazacaklarını ve kendilerini ve yoksul karşıtı önyargılarından bahsetmeye bile
gör
diyor Namur Üniversitesi Hukuk Profesörü." Onlardan
nasıl ifade edeceklerini bilmeleri gerekiyor. Bruno de gerek yok. "Yapay zekânın suistimallere yol
ChatGPT tarafından hazırlanan bir sınavı
Bir İsveç çalışması, öğretmenlerin düzeltme Lièvre, "Tüm toplumun eğitilmesi gerekiyor aksi açabileceğini biliyoruz. Bu yüzden eleştirel düşüncenin
düzeltmelerini istedim ve sınavdan 15 üzerinden 5
sırasında daha eleştirel olduklarını ve yapay zekâya takdirde doğru kullananlar ve kullanmayanlar olmak önemini yeniden vurgulamamız gerekiyor.
notunu aldı. Asistanlar bunun bir robot tarafından
başvurulmasını öngördüklerini belirtti. 24 öğretmenle üzere iki vitesli bir üniversiteye sahip olma riskiyle karşı
yapıldığını fark etmediler ancak sonuç çok kötüydü."
yapılan nitel bir çalışma kesinlikle çoğaltılmalıdır. karşıya kalırız." diyor. Bu da zaten var olan dijital
Şüpheler oluştuğunda, öğretmenler ek bir sınav
"Bugün, öğretmenlerin bu araçların var olduğunu uçurumu daha da derinleştirecektir.
düzenleme veya öğrenciden üretimini açıklamasını
düşündükleri için daha büyük bir talebi var. Bu tabii ki
isteme hakkını saklı tutarlar.
sorun yaratıyor." diyor Bruno de Lièvre. "Eğer herkes
kullanmıyorsa ve değerlendirmeler daha sertse Çevirmen
eşitsizlik ortaya çıkar." İsmail UZUN (Eğitim Müşaviri V.)
Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız. Hatice SALAR DAĞCI (Mahalli Kâtip/Sekreter)
6 Dünyanın Eğitim Gündemi Dünyanın Eğitim Gündemi 7