Page 7 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 7

ChatGPT öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?öğrenci çalışmalarında nasıl devrim yaratacak?

 B   D

 eğerlendirme sürecini
 itmek bilmeyen
 uyarlamak
 bir yarış



      Evde  yazılı  ürünlerin  sonu  mu
    Ancak bu "yasaklanan kullanımları" tespit etmek   geliyor? Louvain Katolik Üniversitesinden yapay zekâ
 gereklidir.  Louvain'deki  bir  gazetecilik  bölümü   uzmanı  Yves  Deville'e  göre,  sentez  ve  yazma

 profesörü   olan   Antonin   Descampe'ye   göre,   yeteneklerini   değerlendirmenin   uygunluğu
 öğrencilerin yapay zekâyı nasıl kullandıkları konusunda   şüphesizdir.   Deville   "Aynı   tartışmayı   hesap
 saf  olmamak  gerekir.  "Geçen  yıl,  öğrencilerin   makinesiyle  yaşadık.  Makineler  burada  olduğu  için
 ChatGPT'yi  kullandıkları  oldukça  belirgindi  birçok   hesaplamayı  neden  öğrenmeliyiz?  Okulda,  zihinsel

 ödevi  düzelttim.  Belki  de  gözden  kaçırdığımız  şeyler   hesaplama  daha  az  yapılıyor  ancak  hesaplama
 vardı  bunu  asla  bilemeyiz.  Bu  nedenle,  yapay  zekâ   mekanizmalarının anlayışına daha fazla odaklanılıyor.
 hakkında  aktif  iletişim  kurma  ve  öğrencileri  eğitme   Aynı şey  yapay zekâ ile de  geçerlidir." diyor. "Ancak,
 gerekliliği vardır." Ancak, üniversitelerde ciddi bir hile   bu   yeteneklerin   değerlendirme   yöntemleri

 dalgası gözlenmemiştir.   sorgulanmaktadır.  Öğrencilerden  evde  bir  deneme
    yapmalarını  istemek  artık  mümkün  değil.  Bu  yazma   D
    Birçok öğretmen, yapay zekâ tarafından üretilen   yetenekleri  daha  yüksek  seviyeli  yeteneklerle,  analiz,   ijital uçurum

 bir  üretimi  tespit  edebileceklerinden  emin  olduğuna   eleştiri, karşılaştırma yetenekleri ile tamamlanmalıdır.
 inanıyor.  "Çok  açık  bir  şekilde  belli  oluyor."  diyor   ChatGPT, yeni becerilerin kazanılması için bir fırsattır."
 Namur  Üniversitesi  Bilgisayar  Bilimleri  Fakültesinden   Antonin  Descampe,  öğrencilerinden  istediği  yazılı
 Profesör  Benoît  Frenay.  "Biraz  kötü  bir  öğrenci  gibi   raporu  bir  sınavla  değiştirerek,  öğrenciyle  daha  fazla
           Yeni teknolojilerle iç içe olan Z kuşağı gençlerinin     Öğrenciler ve ayrıca öğretmenler etik sonuçların
 kendi  tarzını  yaratmaya  çalışan  hatta  metinde   iletişim kurmayı sağlıyor. "Gazetecilikte, çok büyük bir
     ChatGPT'yi  yeni  oyun  alanları  hâline  getirdiklerini  bilincinde  mi?  "ChatGPT'ye  girdikleri  her  şey  OpenAI
 olmayan  ögeler  var.  Yapay  zekâ  bunları  doldurmaya   grup yok, bu yüzden mümkün."
     düşünmek  cazip  gelebilir.  İlk  bakışta  kullanımı  kolay  tarafından  saklanıyor  ve  modeli  eğitmek  için
 çalışıyor."  Bu  ‘dolandırıcı  öğrenci’  tarafından  üretilen
     gibi  görünse  de  öğrenciler  aracın  tam  potansiyeline  kullanılabilir.  Bu  da  telif  hakları  sorununu  gündeme
 metinler  yazım  hatalarından  muaftır.  Elise  Degrave,   eğerlendirmedeki araca   ulaşmak  için  gereken  inceliklerin  her  zaman  farkında  getiriyor." diyor ULB'de Dijital Strateji Profesörü olan

 bunun  birinci  sınıf  öğrencileri  için  nadir  görülen  bir
 uyum sağlama gerçekten   değildir. Makinede iyi sonuçlar ve sorgular yazabilmek  Nicolas Van Zeebroeck. Algoritmaların ırkçı, cinsiyetçi
 durum olduğunu belirtiyor. "Bu yıl ekibimi kandırdım."

 D ülüyor   için  ana  dillerinde  nasıl  yazacaklarını  ve  kendilerini  ve  yoksul  karşıtı  önyargılarından  bahsetmeye  bile
 gör
 diyor Namur Üniversitesi Hukuk Profesörü." Onlardan
       nasıl  ifade  edeceklerini  bilmeleri  gerekiyor.  Bruno  de  gerek  yok.  "Yapay  zekânın  suistimallere  yol
 ChatGPT   tarafından   hazırlanan   bir   sınavı
    Bir  İsveç  çalışması,  öğretmenlerin  düzeltme   Lièvre,  "Tüm  toplumun  eğitilmesi  gerekiyor  aksi  açabileceğini biliyoruz. Bu yüzden eleştirel düşüncenin
 düzeltmelerini  istedim  ve  sınavdan  15  üzerinden  5
 sırasında  daha  eleştirel  olduklarını  ve  yapay  zekâya   takdirde  doğru  kullananlar  ve  kullanmayanlar  olmak  önemini yeniden vurgulamamız gerekiyor.
 notunu  aldı.  Asistanlar  bunun  bir  robot  tarafından
 başvurulmasını öngördüklerini belirtti. 24 öğretmenle   üzere iki vitesli bir üniversiteye sahip olma riskiyle karşı
 yapıldığını  fark  etmediler  ancak  sonuç  çok  kötüydü."
 yapılan  nitel  bir  çalışma  kesinlikle  çoğaltılmalıdır.   karşıya  kalırız."  diyor.  Bu  da  zaten  var  olan  dijital
 Şüpheler  oluştuğunda,  öğretmenler  ek  bir  sınav
 "Bugün,  öğretmenlerin  bu  araçların  var  olduğunu   uçurumu daha da derinleştirecektir.
 düzenleme  veya  öğrenciden  üretimini  açıklamasını
 düşündükleri için daha büyük bir talebi var. Bu tabii ki
 isteme hakkını saklı tutarlar.
 sorun yaratıyor." diyor Bruno de Lièvre. "Eğer herkes

 kullanmıyorsa  ve  değerlendirmeler  daha  sertse                                                        Çevirmen

 eşitsizlik ortaya çıkar."                                                        İsmail UZUN (Eğitim Müşaviri V.)

     Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.                        Hatice SALAR DAĞCI (Mahalli Kâtip/Sekreter)



    6   Dünyanın Eğitim Gündemi              Dünyanın Eğitim Gündemi                                                 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12