Page 5 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 5

apay zeka pek çok sektörde devrim        Öğrenmede yapay zekanın faydaları
                      yaratıyor,  ancak  eğitim  onun  her
                                                               Endişelere  rağmen,  yapay  zeka  kişiselleştirilmiş,
                      şeyi  kapsayan  cazibesine  direniyor
                                                               talep  üzerine,  daha  hızlı  ve  daha  erişilebilir
         Y  görünüyor.  Online  dil  öğrenme
                      gibi
                                                               öğrenme  modelleri  sunma  kabiliyeti  nedeniyle
         platformu  Preply  tarafından  yakın  zamanda
                                                               takdir edilmektedir (katılımcıların %47'si).
         yapılan  bir  ankete  göre,  İtalyanların  çoğunluğu
         (%59)  öğrenme  sürecinde  bir  insan  öğretmenin

         rehberliğinin çok önemli olduğuna inanıyor.
                                                               Yeni nesil ve yapay zeka
         Daha  da  önemlisi,  yapay  zekanın  öğrenciler  ve
         öğretmenler    arasındaki    değerli   etkileşimi     Şaşırtıcı  bir  şekilde,  'Z  Kuşağı'  öğrencilerinin  %
         baltalayacağından korkanların oranı (%69) idi.        74'ü  yapay  zekanın  öğrenmede  kullanımı
                                                               konusunda  şüphelere  sahip  ve  %31'i  kişisel
         Tüm  nesillerden  2503  katılımcının  yer  aldığı
                                                               verilerini  yapay  zeka  sistemleriyle  paylaşma
         çalışma,  eğitim  bağlamında  yapay  zekaya
                                                               konusunda  rahat  değil.  Bu  veriler,  gençlerin
         temkinli  ancak  düşmanca  olmayan  bir  yaklaşım
                                                               çevrimiçi öğrenme için dijital araçları kullanmaya
         göstermektedir.    İtalyanlar   yapay    zekanın
                                                               alışkın   oldukları   düşünüldüğünde     özellikle
         potansiyelini  kabul  ediyor  gibi  görünseler  de
                                                               önemlidir.
         öğretimin  insan  bileşenini  feda  etmeye  istekli
         değillerdir.

                                                               Düzenleyici çerçeve


         Öğretmenin yeri doldurulamaz rolü                     Araştırmanın  ana  hatlarıyla  ortaya  koyduğu
                                                               manzara,     yapay    zekanın   yasa    koyucular
         Katılımcıların  %84'ü  akademik  başarı  için
                                                               tarafından  giderek  daha  fazla  ilgi  gördüğü  bir
         öğretmenlerin      hayati    önem       taşıdığını
                                                               bağlamda  belirlenmiştir.  Avrupa  Yapay  Zeka
         vurgulamaktadır.  Empati,  anlayış,  öğretme
                                                               Yönetmeliği (AI Yasası), 21 Mayıs 2024 tarihinde
         tutkusu  ve  konu,  bir  öğretmende  en  çok  değer
                                                               onaylanmış  ve  Senato'da  görüşülmekte  olan
         verilen niteliklerdir. Yapay zekanın öğrenciler ve
                                                               İtalyan  yasa  tasarısı,  yapay  zekayı  düzenlemeye
         öğretmenler     arasındaki   bağı    aşındıracağı
                                                               yönelik  ilk  adımları  temsil  etmektedir.  Bununla
         korkusu, özellikle genç nesil arasında hissediliyor.
                                                               birlikte, şu anda okullarda YZ kullanımı için özel
                                                               bir mevzuat eksikliği bulunmaktadır.


         Okulda yapay zekâ: Avrupa'ya bir bakış

         Preply  araştırması,  Avrupalı  öğretmenlere  anket

         uyguladı     ve      öğretmenlerin      %41'inin
         öğretimlerinde,  özellikle  alıştırmalar  ve  öğretim
         materyalleri  oluşturmak  için  halihazırda  yapay
                                                                                                      Çevirmen
         zeka  araçlarını  kullandığını  ortaya  koydu.
                                                                                                 Müjde YALÇIN
         Bununla  birlikte,  yalnızca  %27'si  görevleri
                                                                             Türkçe ve Türk Kültürü Öğretmeni
         değerlendirmek için yapay zekaya güveniyor.

                                                                          Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.


                                                                                                                    5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10