Page 5 - Dünyanın Eğitim Gündemi
P. 5
apay zeka pek çok sektörde devrim Öğrenmede yapay zekanın faydaları
yaratıyor, ancak eğitim onun her
Endişelere rağmen, yapay zeka kişiselleştirilmiş,
şeyi kapsayan cazibesine direniyor
talep üzerine, daha hızlı ve daha erişilebilir
Y görünüyor. Online dil öğrenme
gibi
öğrenme modelleri sunma kabiliyeti nedeniyle
platformu Preply tarafından yakın zamanda
takdir edilmektedir (katılımcıların %47'si).
yapılan bir ankete göre, İtalyanların çoğunluğu
(%59) öğrenme sürecinde bir insan öğretmenin
rehberliğinin çok önemli olduğuna inanıyor.
Yeni nesil ve yapay zeka
Daha da önemlisi, yapay zekanın öğrenciler ve
öğretmenler arasındaki değerli etkileşimi Şaşırtıcı bir şekilde, 'Z Kuşağı' öğrencilerinin %
baltalayacağından korkanların oranı (%69) idi. 74'ü yapay zekanın öğrenmede kullanımı
konusunda şüphelere sahip ve %31'i kişisel
Tüm nesillerden 2503 katılımcının yer aldığı
verilerini yapay zeka sistemleriyle paylaşma
çalışma, eğitim bağlamında yapay zekaya
konusunda rahat değil. Bu veriler, gençlerin
temkinli ancak düşmanca olmayan bir yaklaşım
çevrimiçi öğrenme için dijital araçları kullanmaya
göstermektedir. İtalyanlar yapay zekanın
alışkın oldukları düşünüldüğünde özellikle
potansiyelini kabul ediyor gibi görünseler de
önemlidir.
öğretimin insan bileşenini feda etmeye istekli
değillerdir.
Düzenleyici çerçeve
Öğretmenin yeri doldurulamaz rolü Araştırmanın ana hatlarıyla ortaya koyduğu
manzara, yapay zekanın yasa koyucular
Katılımcıların %84'ü akademik başarı için
tarafından giderek daha fazla ilgi gördüğü bir
öğretmenlerin hayati önem taşıdığını
bağlamda belirlenmiştir. Avrupa Yapay Zeka
vurgulamaktadır. Empati, anlayış, öğretme
Yönetmeliği (AI Yasası), 21 Mayıs 2024 tarihinde
tutkusu ve konu, bir öğretmende en çok değer
onaylanmış ve Senato'da görüşülmekte olan
verilen niteliklerdir. Yapay zekanın öğrenciler ve
İtalyan yasa tasarısı, yapay zekayı düzenlemeye
öğretmenler arasındaki bağı aşındıracağı
yönelik ilk adımları temsil etmektedir. Bununla
korkusu, özellikle genç nesil arasında hissediliyor.
birlikte, şu anda okullarda YZ kullanımı için özel
bir mevzuat eksikliği bulunmaktadır.
Okulda yapay zekâ: Avrupa'ya bir bakış
Preply araştırması, Avrupalı öğretmenlere anket
uyguladı ve öğretmenlerin %41'inin
öğretimlerinde, özellikle alıştırmalar ve öğretim
materyalleri oluşturmak için halihazırda yapay
Çevirmen
zeka araçlarını kullandığını ortaya koydu.
Müjde YALÇIN
Bununla birlikte, yalnızca %27'si görevleri
Türkçe ve Türk Kültürü Öğretmeni
değerlendirmek için yapay zekaya güveniyor.
Makaleye erişmek için lütfen tıklayınız.
5